I can't live a lie, running for my life

Tankar, tankar och åter tankar. Har bestämt mig för några stora beslut såhär på kvällskvisten. Nummer 1, byta vårdcentral. Nummer 2, se till att jag får någon professionell att prata med. Nummer 3, göra allt jag kan för att jag ska bli frisk.
 
Och om det betyder att jag inte kommer klara av att göra praktiken så är det så. De bistra sanningen. För jag känner att jag mår sämre för varje dag. Mörkret hjälper ju inte heller direkt. Och jag vill inget hellre än att bli helt bra igen, undersköterska eller ej. Vill jag läsa det när jag mår bättre så är det fine. Men föe nuet ska jag reda upp mitt liv, en gång för alla. Jag har sagt det förut men det är först nu jag verkligen vill, och behöver det. Jag är sååå trött på att må dåligt utan att riktigt veta varför. Jag kommer inte klara av vardagen förens jag fått allt utrett ordentligt. Och om de vägrar ge mig den hjälpen tänker jag fajtas tills jag får den. Det här borde varit gjort för länge sedan, redan på BUP, men det gjorde de inte. De lovade mig saker som inte blev av, och det i sin tur har gjort att jag inte velat ha hjälp av någon. De har liksom svikit sitt förtroende. Och nu är det upp till de att återfå det. 
 
Så var det här. I övrigt går dagarna helt okej men det är kvällarna som är värst. Mår illa, svettas och kan inte somna. Kanske skulle börja ta den där extratabletten och höja min medicinering som jag fick. Vi får se.
Nu försöker jag tänka positivt och jag väljer själv hur mitt liv ska se ut. Och jag ska bli frisk, det är nummer 1 i mitt liv just nu. Förutom J då som är helt underbar som vanligt och stöttar. Utan honom hade jag aldrig klarat av det här och aldrig kommit så långt som jag faktiskt har. Älskar dig <3
 
 
Kommentera inlägget här: