Shopping!

Nu har jag kommit hem från en dags shopping i Örebro! Fyra par skor blev det, plus en klänning, ett linne och en datamus, inte illa!
 
Klänningen är från Vero Moda. Dock var jag egentligen mer intresserad av den i samma färg som linnet (scrolla ner..linnet är mer rosa och klänningen mer grön..) men kan ju iofs vara kul att ha linnet och klänningen i olika färger.. Vi får se hur jag gör, ifall jag letar i stan efter den rosa varianten eller inte! Mycket fin iaf :)
Även linnet är från Vero moda :) Och som vanligt när jag handlar nu för tiden så är det "hål" i ryggen, haha! Men lite kul ju :)
Dessa skor köpte jag på Scorett. Var tydligen inte rea på dem, men såg på ett par av de i hyllan att det stod 30% under foten, och då fick jag rabatten trots att det egentligen inte var någon. Fast jag tror såhär: Jag kollade in dessa redan under sommaren, och nu vill de väl bli av med skiten fast försöker låtsas att det är nytt som kommit in, och väntar med att rea ut dem. Men har sett att de har rea på vissa sajter på internet. Hur som helst, jag fick rean så ska inte sitta här och klaga! :)
Dessa är också köpta från Scorett, märket Tiamo. Har flera skor innan av samma märke och tycker de är bra so far :) Dock suger jag ju på att gå i klackar men nu har jag iaf skor att prova mig (läs: staka) mig fram i! Dessutom fick jag ett bra tips, att ha såna här gummi-inlägg i skorna som gör det skönare och då glider inte fötterna lika lätt när det är öppen tå. Provade i affären och det var stor skillnad med dem i! Så nu ska jag införskaffa mig lite fler sådana :)
Dessa skor hittade vi på Bergqvist skor (visste inte ens att de fanns i Örebro så blev glatt överraskad), av märket Gabor. Tittade på dessa på Bergvik för någon månad sen men sen har jag glömt bort dem. Tur att jag hittade dem igen då :) Kanske inte världens snyggaste men funkar att ha på jobbet på sommaren och var sköna att gå i. Dessutom tyckte jag de var lite söta med rosetten :)
Jag hade inte tänkt köpa massa skor (förutom klackar) men när man väl hittar sköna skor måste man slå till, iaf jag! Har ju letat flera år (!!) efter ett par sommarskor, typ ballerina, som är sköna och fina. Och dessa är supersköna!! Så nu har jag iaf skor till våren/sommaren :) Kanske bara ett par korta Converse som ska införskaffas, sen är det komplett!
 
En annan rolig (eller snarare galen) sak: Skulle in på MediaMarkt och kolla in hörlurar. Tydligen hade de så man kunde testa dem där vilket de inte har i Karlstad. Hittade ett par snygga lurar från AKG som kostade 1000 kr. Pappa tyckte jag skulle testa mobilen så att den funkade till men det antog jag att den skulle göra. Men vi frågade en ung kille där och han sa att det skulle funka. Dessutom hjälpte han mig att hitta en datamus men märkte när jag kom hem att det inte alls var den jag pekade på som han gav mig. Den jag fick är mycket mycket större. Men spelar inte så stor roll egentligen.. MEN, nu till det konstiga. Jag ställde mig och betalade och sedan ville mina föräldrar att jag skulle testa så att det verkligen fungerade. (Detta pga att vi tidigare erfarat att denna affär inte skött sig. Vi köpte DVD film och när vi kom hem var det ingen skiva i..) Lite tråkigt det, speciellt om man inte kan lämna tillbaka eftersom affären inte finns här. Så där stod vi i affären och skulle testa lurarna till min mobil. Funkade ej. Testa tusen gånger. Gick tillbaka till samma kille som testade i sin Samsung. Funkade. Weird. Tyckte han med. Så testade i flera olika hörlurar. Funkade i ett par. Från AKG de också. Fast en billigare variant och mindre snygg. Frågade ytterligare en kille och han fick gå iväg och ringa.. Tillslut kom han tillbaka och förklarade nåt om att min mobil inte kan "conecta" med alla uttag eller vad fan han sa. I don't speak teknikspråk. Så bidde inga hörlurar nu heller. Men one lesson learned: Kolla alltid upp produkten när du är i, eller antingen utanför, affären! Speciellt om affären inte finns i samma stad som du bor i. Himla tur att jag har mina föräldrar, annars hade jag suttit här med ett par lurar för 1000 spänn som inte hade fungerat!
Oh boy..
 
Nu känns det i hela kroppen att jag gått hela dagen! Skönt att man är ledig imorgon och kan ta det lite lugnt. Och på torsdag vankas det hockey i Karlskoga med far min, sköj sköj! :)
Kommentera inlägget här: